Zaklada Znanje na Djelu i Veleučilište VERN’ organizirali su 18.04.2018. susret s naslovom “Mogućnost za mlade ljudi” u Veleučilištu VERN’ u Zagrebu.

Više od 50 ljudi prisustvovali su ovoj mini konferenciji da upoznaju istomišljenike iz sveučilišta i poduzeća, zatim Hrvatskog ministarstva znanosti i obrazovanja te Državne agencije za mobilnost i programe EU.

Sudionike su pozdravili prof. dr. Vlatko Cvrtila, dekan Veleučilišta VERN’, dr. Caroline Hornstein Tomić, predsjednica upravnog odbora Zaklade Znanje na Djelu, i prof. dr. Wolfgang Schuster, predsjednik Europske Zaklade za obrazovanje, vodeći partner EDU-LAB projekta.

Prof. Dr. Pál Lukács iz Sveučilišta Neumann János, Mađarska, i Adriano Liebhard iz Siemensa Hrvatska prezentirali su dvije inspirativne primjere uspješnih sudjelovanja između akademije, odnosno obrazovanja, i gospodarskog sektora.

Za više informacija, pogledajte video reportažu koja uključuje i razgovor s dr. Caroline Hornstein Tomić, iz Zaklade Znanje na Djelu te prof. dr. Wolfgang Schuster, iz EFE-a:

Glavni dio radionice sastojao se od diskusije između svih sudionika u okviru ‘pro-action café’-a, omogućen uz pomoću stručnjakinje za komunikaciju, Martine Stažnik. Teme, koje su bile istražene, bile su identificirane u prvoj fazi EDU-LAB projekta:

  1. Studentski projekti u suradnji s tvrtkama
  2. Dualno obrazovanje
  3. Studentske prakse
  4. Natjecanja i nagrade
  5. Studentski inkubatori
  6. Karijerni centri
  7. Posjeti tvrtkama
  8. Upletenost poduzeća u kurikulum
  9. Studentsko zaposlenje
  10. Studiranje uz rad

 

Rasprave koje su se održale oko ‘café’ stola bile su usredotočene na tri pitanja:

  • Koja je namjena ovakve suradnje između tvrtki i sveučilišta za svaku skupinu dionika (studenti, tvrtke, javni sektor…)?
  • Što je omogućilo vaša pozitivna iskustva dosad?
  • Što možete vi učiniti, osobno i u malim koracima, da potaknete više primjera dobre prakse?

Odgovori na zadnje pitanje obuhvaćali su:

  • Fokus na nastavnike i mentore

Nastavnici su glavni motivatori studentske radnje. Profesori s iskustvom izvan akademije, te koji prate nove industrijske trendove i tehnologije, donose dodatnu vrijednost i inspiriraju studente da sudjeluju u realno-životnim projektima. Kompetencija i iskustvo profesora su posebno važni za zaposlene studente, koji razumiju primjenu i vrijednost tog znanja. Studenti s radnim iskustvom očekuju od visokog obrazovanja da ponudi široko perspektivu zanimanja i pomogne im razvijati konceptualni način mišljenja.

  • Fleksibilnost programa i rasporeda

Fleksibilnost je drugi ključni element cjeloživotnog učenja. Ukočeni studijski rasporedi, nedostatak priznanja prethodnog obrazovanja i iskustvenog učenja, ograničene praktične prilike kretanja između različitih akademskih polja ili nastavak znanstvenog obrazovanje nakon sveučilišta, glavne su zapreke nastavljanja formalnog obrazovanja.

  • Industrija

Što se hoće, to se može. Puno je lakše surađivati s industrijom, ako je tvrtka trenirala mentore koji su predani organizaciji uključivanja studenata i koji daju podršku studentima tijekom njihovog boravka u tvrtkama. Interes tvrtke za nove ideje je vrlo motivirajuće za studente i profesore te za njihov angažman u zajedničkim projektima. Za manje tvrtke, financijska potpora (olakšanje poreza, organizirano treniranje mentora, poticaj za uzimanje studente, etc.) bi mogla poboljšati kapacitet primanja studenta.

  • Studentske prakse

Postoji realna potreba, za sve studente, da prikupe radno iskustvo orijentirano prema vlastitim profesionalnim kompetencijama te da si pritom podržani od treniranih i motiviranih mentora. Idealno bi bilo, kad bi te prakse bile standardizirane.

  • Projekti, projekti, svugdje

Kratkotrajni, dugotrajni, mikro i mega projekti uvijek predstavljaju dobro igračko polje za suočavanje studenata s realnim životnim iskustvima. Istraživački projekti, projekti u suradnji s industrijom, projekti koji su organiziran od strane studentske organizacije ili pak projekti za klijenta – sve su to prilike za studente da dobiju realan pogleda na svijet, da otkriju svoje talente i razvije praktične vještine i “soft skills”. Možda najvažnije, to su prilike da usvoje stvarniji način mišljenja.

  • Sviježe znanje

Diskusije otkrile su snažan naglasak na važnost osvježenog kurikuluma te potrebe aktualizacije znanja. Vrlo je frustrirajuće učiti teorije stare više od 20 godina, a koje pak nikada nisu doživjele praktičnu realizaciju.

  • Alumni

Postoje veliki prostor za poboljšanje odnosa između alumni studenata i tekućih studenta. U Hrvatskoj postoji samo nekoliko dobrih primjera gdje su alumni bili uključeni u studentske programe, inkubatore, prakse, motivacije, “network”, etc.

 

Ciljevi radionice bili su:

*olakšavanje diskusije između pojedinaca, koji su već našli način za predstavljanje stvarnosti svijeta rada studentima

*poticanje i poboljšanje pozitivne suradnje između poduzeća i višeg obrazovanja s ciljem povezivanja pojedinaca s organizacijama i institucijama, koje bi jamčilo studentima učenje temeljeno na radu

Ti su ciljevi bili u potpunosti ostvareni.

Ako ste zainteresirani za više detalja, slobodno kontaktirajte Jasenku Gojšić, voditeljicu EDU-LAB projekta: jasenka.gojsic@znanjenadjelu.hr