Desetero istraživača Instituta za društvena istraživanja provelo je projekt „Obrazovne aspiracije učenika u prijelaznim razdobljima hrvatskog osnovnoškolskog obrazovanja: priroda, odrednice i promjene”, rezultate kojega su predstavili 29. siječnja u Novinarskom domu. Istraživanjem se pokušalo doći do odgovora na pitanja poput – što mladi misle o obrazovanju, kako žele usmjeriti vlastite karijere te koji utjecaj na to sve imaju njihovi roditelji.

Istraživanje je financirala Hrvatska zaklada za znanost, a provodilo se od veljače 2016. i završava u veljači ove godine. U njemu su sudjelovale 23 zagrebačke osnovne škole, 1228 učenika petih i 1181 učenik osmih razreda.

Istraživanje je predstavljao voditelj skupine, Boris Jokić, te naglasio da je jasno da su i mladi i njihovi roditelji jako uključeni u obrazovni sistem. Kao zanimljivost je naveo da 90 posto mladih želi završiti fakultet, ali da većina njih o samom sistemu ne zna mnogo. „Zanima me znanost. Kad narastem bit ću znanstvenica ili kuharica“, izjavila je mlada osoba tijekom istraživanja. Istraživanje je pokazalo da djeca povezuju sreću, obitelj i pronalazak stalnog posla s fakultetom.

„Mladi ljudi i roditelji smatraju da je obrazovanje najvažnija stvar u njihovu odrastanju. Ljudi se zapravo ponašaju puno smislenije i s više strategije, no što ga ima naš obrazovni sistem“, rekao je Jokić.

Jokić naglašava da je veliki potencijal u djeci te da se nada da će država znati taj potencijal iskoristiti. Evo što je učenik od 14 godina izjavio na pitanje što želi raditi kad odraste: „Htio bih raditi nešto da ljudima u Hrvatskoj bude bolje. Ali bojim se da će svi otići iz nje.“